Přijďte k nám na PEF

  • 1x za měsíc od listopadu do února Výška nanečisto Chceš na výšku, ale nevíš, co tě čeká? Přijeď za námi do Brna a staň se na den vysokoškolákem.
  • leden, červen Informatika naostro Dvoudenní seminář, na kterém zájemci o studium informatiky vyzkouší nejmodernější technologie a zjistí, co obnáší studium informatiky.
  • Exkurze na PEF Nehodí se vám termín Výšky nanečisto? Připravíme pro vás exkurzi podle vašich představ.

Navštívíme vás

  • Prezentace na SŠ a gymnáziích Naši stávající studenti se moc rádi přijedou podělit o své zkušenosti se studiem na naší fakultě právě k Vám. Pravidelně se účastníme prezentací, diskuzí, menších i větších „veletrhů“ vysokých škol pořádaných pro střední školy. Zajímá Vás, jak a co se na PEFce studuje? Rádi představíme naši fakultu a zodpovíme zvídavé dotazy všech studentů, nejen maturantů.
  • Přednášky na míru Naši akademici jsou připraveni doplnit vaši výuku o další zajímavá témata. Podívejte na na jejich nabídku níže.
  • Účast na vašich veletrzích Organizuijete miniGaudeamus na vaší škole? Rádi se jí budeme účastnit.

Nabízená témata pro přednášky na SŠ a gymnáziích

přímo na míru

krátké hodinové

dopolední i odpolední

celodenní

Trading na kapitálovém trhu: mýty a realita

Přednáška upozorňuje na pasti mladých nezkušených investorů a přibližuje svět „velkých“ financí prostřednictvím anomálií na kapitálových trzích. Studenti si zároveň odnesou základní znalosti technické analýzy akcií a tradingu

Ústav financí a účetnictví, děkan fakulty

Kryptoměny nebo akcie?

Představení alternativních aktiv jako jsou kryptoměny, ale také zlato a další komodity. Studenti se seznámí se základními metodami srovnání rizikovosti aktiv a vhodnými investičními strategiemi.

Ústav financí a účetnictví, děkan fakulty

Ekonomické a finanční krize: jak vznikají a jaké mají důsledky

Markoekonomický pohled s využitím faktů mezinárodních financí a mezinárodních kapitálových trhů představí společné vlastnosti různých druhů krizí na konkrétních historických příkladech, jak se krize dotknou obyčejných lidí, jak je možné jim předcházet.

Ústav financí a účetnictví

Česká koruna nebo euro?

Ekonomický pohled na otázky týkající se přijetí eura v České republice, porovnání teoretických přínosů a nákladů. Zároveň budou představeny reálné důvody proč Česká republika zatím nepřijala euro a co stojí za rozhodovacími procesy centrálních bank. Studenti tak získají schopnost více porozumět debatám na dané téma a vytvořit si vlastní názor. Přednášející pracoval pro několik centrálních bank, pro které připravoval analýzy na dané téma.

Ústav financí a účetnictví

Psychologie finančního a investičního rozhodování

Interaktivní přednáška zaměřená na vliv psychologie na naše rozhodování, od každodenních nákupů po investice. Zjistíte, kdy jednáme intuitivně a kdy racionálně, jak toho trh využívá, a jak nastavit důchodový systém. Bonus: aplikace těchto principů na vstávání, prokrastinaci a seznamování.

Ústav financí a účetnictví

Psychologie finančních trhů

Většina investorů prodělává, i když by jediný nákup mohl přinést vyšší zisky. Proč to skoro nikdo nedělá? Vědci už desítky let zjišťují, že za špatná rozhodnutí mohou přehnaná sebedůvěra, ovlivňování davem a náladovost. Jak se těmto chybám vyhnout a vydělat?

Ústav financí a účetnictví

Daňová gramotnost pro střední školy aneb proč je daňová gramotnost pro občany důležitá

Interaktivní přednáška zaměřená na vysvětlení významu daní v lidském (občanském) životě. Otestujete si svou současnou znalost z oblasti daní a následně zjistíte, z jakých daní je složen český daňový systém či si vyzkoušíte spočítat svou mzdu.

Ústav financí a účetnictví

Daňová gramotnost

Ústav financí a účetnictví

Úvod do ekonomie

Co je ekonomie? Seznámíme se s ekonomií jako vědou, která má svůj předmět a metody. Zavedeme základní kategorie a povíme si příběh o rohlících nebo mobilních telefonech (kde se berou; vyrábí se jich moc nebo málo a kdo to všechno řídí…)

Ústav ekonomie

Státní rozpočet ČR: cesta k prosperitě nebo do dluhové pasti?

Dozvíte se, co je státní rozpočet, jak se tvoří a proč je důležité mít zdravé veřejné finance. Jak se tvoří peníze, kde stát bere peníze a za co je utrácí? Jak rozhodování současných politiků ovlivní váš život?

Ústav ekonomie

Mikroekonomie: rozhodování spotřebitele a firmy

Povídání o tom, jak se chovají jednotlivé mikroekonomické subjekty a co je k tomu vede. Co na firmy a spotřebitele působí při jejich rozhodování o tom, jaké množství statků budou vyrábět či spotřebovávat? Co je potom výsledkem jejich rozhodnutí?

Kdy nás nahradí roboti?

Stroje, roboti, automaty, algoritmy a počítačové programy postupně nahrazují mnoho pracovních činností kolem nás. Všichni si všímáme, že mnoho povolání zaniklo a postupně zaniká. Lidé předpokládají, že roboti kolem nás postupně nahradí ty nejméně kvalifikované a vzdělané pracovníky. Až je nahradí, budou následovat další, vzdělanější, a tak to bude dál. Výzkumy založené na skutečných datech však překvapivě ukazují něco jiného.

Mýty o penězích a cenách: škodlivost inflace a deflace

Lidé často věří, že čím více peněz budeme v národní ekonomice mít, tím budeme bohatší. A také věří tomu, že pokles cen zlevní výrobky a služby a všichni budeme šťastnější a budeme se mít lépe. Ekonomie a historická zkušenost nás však učí něco jiného.

Chytré systémové přítupy pro finančně ekonomické řízení podniku: podnikové informační systémy; „samoobslužná Business Intelligence“; reportování; individualizace informačních potřeb uživatele

Odpovědní manažeři firem i jiných typů organizací, usilující o implementaci moderního řízení hospodářských aktivit, nemohou nerespektovat aktuální trendy v oblasti automatizace širokého spektra procesů, kdy tato problematika je vrcholově spojována s umělou inteligenci („Artificial Intelligence“). Přes uváděnou skutečnost je však nutno mj. reflektovat do jisté míry všudypřítomnou unikátnost konkrétních obchodních modelů, resp. všech realizovaných činností vedoucích k úspěchu a růstu bohatství jak vlastníků, tak zainteresovaných zájmových skupin. Specificky se tak v uváděných souvislostech začaly v nedávné době prosazovat přístupy tzv. „Business Intelligence“. „Business Intelligence“ představuje jednu z klíčových informačně-technologických aplikací, která nejvýrazněji ovlivňuje celkovou kvalitu a výkon řídících procesů organizací a jejich obchodních a dalších činností. V podnikové praxi je proto rozvoj „Business Intelligence“ spojen s vysokou investiční prioritou. „Business Intelligence“ typicky zahrnuje analytické, plánovací a rozhodovací činnosti s dopadem na celkovou finančně ekonomickou úspěšnost a konkurenceschopnost příslušného subjektu. Významným vývojovým směrem v rámci „Business Intelligence“ je zavádění postupů, nástrojů a aplikací charakterizovaných pojmem „samoobslužná Business Intelligence“. Původní standardní komplexní informační systémy se vyznačují celopodnikovým dosahem, velkými objemy dat, vysokou komplexností řešení a vysokými náklady oproti „samoobslužné Business Intelligence“, která je zaměřena na individuální potřeby jednotlivých uživatelů nebo jejich menší skupiny. Softwarová řešení jsou pak založena na použití různých produktových platforem a příslušných souvisejících nástrojů, z nichž některé budou taktéž na dané přednášce představeny.

Ústav podnikové ekonomiky

Storytelling

Storytelling: Jak vytvořit příběh, který prodává Proč nám některé příběhy zůstanou v hlavě a jiné zapomeneme? Storytelling je silný nástroj, který firmy využívají k budování značek a ovlivňování zákazníků. Nauč se, jak vytvářet příběhy, které upoutají pozornost, vyvolají emoce a inspirují ke koupi.

Ústav marketingu a obchodu

Food Waste

Boj proti plýtvání potravinami začíná u nás Třetina světových potravin končí v koši. Proč je plýtvání jídlem takový problém pro životní prostředí? Že se tě to netýká? Dokaž, že zvládneš nebýt „generace TRASH“. Dozvíš se, co může každý z nás udělat, aby změnil své každodenní návyky a přispěl k řešení.

Ústav marketingu a obchodu

Komunikační kampaně v oblasti udržitelnosti

Udržitelnost v marketingu: Kampaně, které mění svět Udržitelnost už není volba, je to výzva, kterou musíme přijmout. Jak firmy vytvářejí kampaně, které nejen propagují, ale také inspirují změny chování směrem k větší zodpovědnosti vůči planetě? Tato přednáška představí příklady úspěšných kampaní, které mají reálný dopad na společnost i přírodu.

Ústav marketingu a obchodu

Cestovný ruch → data, emoce, druhy CR, udržitelný CR, gastro, DMO

Ústav marketingu a obchodu

Neuromarketing

  • Neumaromarketing – teoretické vymezení
  • Teorie duálních procesů – co o nás prozrazuje naše tělo?
  • Technologie využívané v oblati neuromarketingu
  • Podrobnější představení vybraných technologií: fMRI / EEG / eye-tracking
  • Praktické ukázky průběhu experimentu včetně demonstrace vybraných výsledků
Ústav marketingu a obchodu

Prospěšnost a efektivnost obchodu

Obchod není jen o prodeji a zisku – je klíčem k inovacím a propojení všech tržních subjektů. Efektivní obchod zlepšuje kvalitu života, přináší nové příležitosti a podporuje soutěžení firem. Zjistěte, jak obchod ovlivňuje svět kolem nás a proč je pro naši budoucnost tak důležitý.

Ústav marketingu a obchodu

Obchodní marže – Jak ji využít či zneužít?

Obchodní marže není jen číslo – je to nástroj, který může rozhodnout o úspěchu či neúspěchu. Naučte se, jak marži efektivně využít k maximalizaci zisku, a zjistěte, kdy její zneužití může ohrozit důvěru zákazníků a dlouhodobý růst vašeho podnikání.

Ústav marketingu a obchodu

Cenová tvorba v průběhu distribuční cesty

Cenová tvorba není jen o nastavení ceny, ale o celé strategii, která ovlivňuje každý krok od výrobce až po konečného zákazníka. Objevte, jak se cena mění v průběhu distribuční cesty, co to znamená pro ziskovost a jak s ní efektivně pracovat v podnikání.

Ústav marketingu a obchodu

INCOTERMS – podmínka úspěšnosti v mezinárodním obchodě

INCOTERMS jsou jedním z klíčů odemykající bránu k úspěchu v mezinárodním obchodě. Tyto pravidla určují, kdo nese riziko, náklady a odpovědnost při přepravě zboží mezi zeměmi. Naučte se, jak správně používat INCOTERMS a zajistit hladký průběh každé obchodní transakce na mezinárodním trhu

Ústav marketingu a obchodu

Tržní segmentace aneb kdo je tvůj zákazník?

Tržní segmentace je jako hledání pokladu – pomůže vám najít správného zákazníka. Naučte se rozdělit trh na cílové skupiny, lépe pochopit potřeby různých lidí a vytvořit nabídku, která přesně zasáhne do černého. Poznejte, jak najít a oslovit své ideální zákazníky.

Ústav marketingu a obchodu

Úvod do strojového učení (umělá inteligence)

Návrh vlastní databáze

Vysvětlení, jak správně strukturovat data tak, aby uchovala všechny potřebné údaje a dale se pohodlně zpracovávat.

Ústav informatiky

Svět rozšířené reality pro každého

Chceš se dozvědět, jak funguje rozšířená realita na pozadí? Jak využíváme laser pro skenování prostoru kolem uživatele a jak autonomní auta skenují silnici před sebou? Přijď na přednášku, kde si popovídáme nejen o principech fungování, ale ukážeme si i praktické ukázky, jak rozšířenou realitu využíváme v naší laboratoři. Díky našemu systému je tvorba AR aplikací jednodušší než kdy dříve, a ty si tak můžeš vytvořit vlastní AR appku za pouhou hodinu!

Ústav informatiky

Sítě, bezpečnost

Ústav informatiky

Webové aplikace

Ústav informatiky

Strojové učení

Ústav informatiky

Programování v Pythonu za pomoci AI

Potřebujete rychle zpracovat velký objem dat? Pomožte si proramem napsaným v jazyce Python. Neumíte programovat? AI vám pomůže.

Ústav informatiky

Právní aspekty (Bezpečnost?) chování na sociálních sítích

Seminář upozorní na hrozby číhající ve virtuálním světě, zejména na sociálních sítích. Představí práva, která lidé mají ve vztahu k ochraně jejich osobnosti, možnosti, jak se bránit, pokud by tato práva byla ohrožena. Témata: ochrana dat, právo na soukromí, právo být zapomenut, právo na podobu, kyberšikana, kybergrooming, phishing.

Ústav práva a humanitních věd

Jak fungují veřejné zakázky a proč na nich záleží? Role Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a význam férové konkurence

Přednáška se zaměří na fungování veřejných zakázek a jejich dopad na společnost. Prozkoumáme roli Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže při dohledu nad férovostí a transparentností těchto zakázek a diskutujeme, proč je důležité chránit hospodářskou soutěž. Studenti získají přehled o tom, jak veřejné zakázky ovlivňují trh a proč je důležité zajistit rovné podmínky pro všechny účastníky.

Ústav práva a humanitních věd

Oblast řízení lidských zdrojů, projektového a strategického managementu.

Přednáška se zaměří na fungování veřejných zakázek a jejich dopad na společnost. Prozkoumáme roli Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže při dohledu nad férovostí a transparentností těchto zakázek a diskutujeme, proč je důležité chránit hospodářskou soutěž. Studenti získají přehled o tom, jak veřejné zakázky ovlivňují trh a proč je důležité zajistit rovné podmínky pro všechny účastníky.